fredag 30. desember 2011

På skattejakt...

kan man finne mye rart. Mye fint. Mye tull. Til og med noen skatter!


For eksempel et finfint vatteppe.


Noen søte kleshengere.



En gammel flaske jeg ikke kunne gå ifra. Borvann:  En 2 prosent løsning av borsyre i vann. Ble tidligere brukt til omslag og til skylling av øynene, ved sårbehandling osv. Ved anvendelse på store flater kan det oppstå borsyreforgiftninger, særlig hos små barn. Ja, da vet jeg det og.


Fortuna Fiskeboller. Fiskebollene er for lengst spist opp. Men boksen er ikke spist opp. Og den ble med hjem. Kul. Kul som blomsterpotte og vil jeg tro.


En gul liten sak. HVA denne har blitt brukt til, vet jeg ikke helt. Men søt var den. Med lite gult lokk på. Gult er kult.


Og sist, men ikke minst -  Norsk ukeblad fra 1949. Må da ha litt lesestoff i jula!

Så på skattejakt kan man finne mye rart. Rare ting jeg liker. 

Snart 2012 nå. Nytt år. Nye muligheter. Gleder meg :)

Klem Lene