mandag 3. september 2012

Ville Vesten - Part One

Ja, jeg vil kalle det ville vesten. Galehuset. Å dra på loppemarked er en risikosport. Skal ikke se bort ifra at du kan bli trampet ned av gale mennesker i køen bak deg. Alt kan skje. Om du vil dra på loppemarked, så bør du ikke være var mot lukter. Når hundre - tusenvis -  av mennesker løper inn og er desperate etter å se etter ting, så blir man en smule varm. Eller svett som det heter. Og da kan du tenke deg hvor mange ulike svettelukter du vil kjenne. Veldig sjarmerende faktisk.

Er stadig misunnelig på "by-folkene" som kan velge og vrake i loppemarkeder hver helg, opptil flere på samme helg og. Men etter å ha tenkt meg litt om så er det vel igrunn ikke så mye å være misunnelig på? Svettelukter i lange baner? Næh. Fortsetter å bo på bygda jeg. Med loppemarked to ganger i året. Det er helt greit føler jeg. 

Denne helga var det loppemarked på Gjøvik. Jeg stod opp tidlig, stilte meg i kø med gale-menneskene. Holdt pusten der inne en eller to ganger (eller 10). Og kjempet meg igjennom folkemengder. Og kom ut med noen ting. Jeg overlevde. Puh. 


1. Endelig - Scrabble! 
2. Fat. Retro'ich
3. Lite fat i en serie jeg samler på fra Stavangerflint
4. Emalox. Liker at samlingen øker sakte men sikkert!
5+6. Underlag til kjele(?) Vil tro det er det.
7. Sengetrekk i knæsje rosa farger.
8. Heart Me boks.
9+10. 8 tallerkner fra Staffordshire - Michelle
11. Kul duk med hjerter på.