mandag 18. juni 2012

Bønder i byen

I helga var jeg og min samboer på kjæreste-tur til hovedstaden. Både for å feire at han nettopp ble 30 - HURRA -  og at jeg ville på shopping. To fluer i en smekk. ;) Vi bodde på Comfort Hotell Express. Billig og bra. Men når to totninger kommer til dette synet ved innsjekking..


ja, da kan du kalle oss bønder i byen. Bokstavelig talt. Haha! Har ikke blitt så fancy innsjekking på toten-landet enda. For det skulle nemmelig gjøres selv. På fancy touch skjerm. Kan tro vi så ut som to spørsmålstegn der vi stod. Men, vi klarte det tilslutt. Med litt hjelp, så klart.

Resten av helgen var super. Shopping, god mat, kino, Sommerlatter på Aker brygge, og trasking i Oslo sine gater på kryss og tvers. Gikk noen mil tror jeg! For når  bønder (igjen), ikke skjønner seg på trikken og trikken sine ruter, da blir det å ta beina fatt istedenfor. :)

På søndag var vi på Birkelunden. Vi fant fram! Etter mye om og men. Bruktmarked med mye fint! Men så dyrt a gitt! Fra nå av skal ikke jeg klage på prisene her på Toten lengre. Det er helt klart. Jeg så den ene cathrineholm tingen etter den andre. Lyste opp av begeistring. Men når prisen er på 500,- og oppover da blir ikke noe med meg. Stive priser. Men fikk da med meg en liten ting fra markedet da. 




Plastikkveske. I kul turkis farge. Damen skulle ha 60kr for den. Jeg prutet den ned til 50kr. Haha, flink til å prute gitt. Så fra nå av skal jeg aldri klage på at ting er så dyrt på bruktbutikker her på landet lengre. For Oslo tok kaka på det området ja! Men mye fint å titte på, det skal sies :)

Alt i alt, en herlig helg. Som gir masse motivasjon og energi. 
Flere bilder av det som ble kjøpt, kommer etterhvert.

-Klem Lene-