søndag 15. januar 2012

Den lange veien

Ja, symaskin fikk jeg til jul. Hva har den fått gjøre siden? Jo, støve fint ned på hylla i stua. Men i dag tok jeg meg hardt i nakken. "skjerp deg Lene, nå må du prøve den snart." sa jeg til meg selv. Okeeei, jeg får vel det da. Veldig entusiastisk som dere skjønner. *ler*  


Entusiasmen stiger ikke noe mer etter jeg klarer å knekke nålen etter 2 sekunder! Er det mulig.. Dette lover bra gitt! Oioioi.. Begynner å angre på at jeg ønsket meg symaskin...


Og så det store spørsmålet: Hvordan fester man tråden da? Leser bruksanvisning opp og ned, prøver og prøver. Men får jeg det til? Nei. Er på nippet til å gi opp alt. Ringer min mor. "Hvordan fester man tråden da? Må den i den lille greia under symaskina?" Min kjære mor forstår at det jeg prøver å forklare er undertråden. "Der skal undertråden sitte. Også må du ha overtråd." HVA? Undertråd og overtråd? "åjaaaa, så klart"..  Det var ikke jeg klar over gitt. Hun sier jeg må prøve mer, så får jeg det nok til. Jeg sier ha det, og setter meg ved symaskina igjen. Sur og oppgitt. 

Men så skjer det noe - jeg klarer å få undertråden opp slik som bruksanvisningen sier den skal! Wow, ny giv kommer over meg. Jeg ser lys i tunnelen.


Nå kan jeg jo prøve å sy meg en pute! Tråden er fikset, alt er klart. Flott! Fargefest har en DIY som jeg vil prøve å følge. Pute SKAL det bli. Men lett vil jeg ikke gjøre det for meg selv. Å nei, jeg som har så mye tålmodighet bør jo gjøre det vanskeligere. Så klart. Det er kjempelurt! Så jeg bestemmer meg for at framsiden skal ha tre ulike stoffer! Sådet. 


Etter sånn ca 3 timer med klipping, måling, sying, tråden setter seg fast og litt banning, så blir resultatet slik. Litt skakk, litt for stor, men jeg har klart det helt selv.



Det var en lang og kronglete vei, men så moro når jeg får det til! :) Som sagt, litt skakk, litt for stor, men er første pute. Og oppi alt dette så glemmer jeg i tillegg å skifte tråd. Så rosa tråd ble det og. Må le litt av meg selv. Men et stort øyeblikk i livet mitt - det er det! Hehe.

Kanskje jeg klarer å hekle og nå? Stor tro på meg selv etter i dag. *ler*

-STOR klem fra Lene-